Dumnezeu e un hot?

OK, toata lumea sa se calmeze, sa se relaxeze si sa traga aer adanc in piept. Prin “toata lumea” ma refer la cele cateva personalitati ale mele care se activeaza din cand in cand. Si totusi, indemnul este adresat ei, celei care ii pasa ce crede lumea si cat de mult o s-o blameze unii cand o sa vada titlul de mai sus pe feisbuc sau pe iahu. Grozav, acum ca toata lumea s-a asezat din nou pe scaun, pot sa spun ca ideile imi vin pe masura ce degetele imi alearga pe tastatura. Ideea asta o am eu de mult, dar acum se cultiva si devine din ce in ce mai puternica. Discutiile cu el de ieri si povestioarele amuzante pe care mi le-a spus, precum si postul cuiva pe care o mai citesc uneori m-au determinat sa nu mai aman subiectul.

Zeul iertator dar razbunator, atotputernic dar ucigas, e o frauda de zile mari. Asta ca sa nu mai aman inevitabilul. Pe scurt, asta cred eu despre acest el. Sunt uimita si ingrozita cand incerc sa-mi imaginez ideea care ni se baga pe gat de atata vreme. De ce are nevoie acest dumnezeu de fani, de subordonati care sa nu-i iasa din cuvant? Adica, da, esti liber sa faci ce vrei, nu te tine nimeni in loc. Dar te duci in iad. Scuze, unde e libertatea aici? Tare imi suna asta mie a prea multa umanitate si democratie mai degraba. In lumea noasta stramta si ingusta daca faci ceva ce nu este corect moral sau social esti aratat cu degetul sau esti zburat dupa gratii, unde nimeni nu poate sa te mai auda vreodata. Corectitudinea rece din democratie. Cu asta pot sa fiu de acord pentru ca, dupa cum spuneam, suntem doar oameni. Dar el, care ar trebui sa accepte orice de la noi si sa considere bun orice am face, incearca sa ne impuna sa facem ce vrea el? Vai, nu, nu ne impune, iar vorbesc prostii. Ne lasa sa alegem. Dar daca nu facem alegerea “corecta”…

Bine si rau. Corect si gresit. Urat si frumos. Notiuni care nu au nici un sens intrinsec. Totul depinde de imprejurare si de cel care priveste. EL nu e mai sus decat  noi din punct de vedere spiritual. EA nu ne judeca. EL nu ne da ordine. EL nu sta sa asculte rugile subordonatilor si apoi sa dea cu zarul: “Tu nu primesti ca nu-mi place mutra ta”, “Tu primesti pentru ca ai cumparat paine azi”, “Tu poate ca o sa primesti, da un pic mai incolo ca acum nu mai am chef”. E absurd si redus sa cred asa ceva. Pe plan spiritual, suntem cu totii ca EL. Noi ne cunoastem prin EL si EA se oglindeste prin noi. Nimeni si nimic pe lumea asta nu se poate cunoaste pe sine doar prin sine. Si nu ma pot defini ce sunt daca nu stiu intai ce nu sunt. Si poate ca noi suntem ceea ce EL este si nu este.

Daca am nevoie de sfaturi, sigur am pe cineva sa mi le dea. Daca am nevoie de bani, cineva sigur ma ajuta. Daca vreau sa mananc o prajitura, e dupa colt cofetaria. Daaar… Dumnezeu mi le da de fapt pe toate astea. El ia de altii pentru a-mi da mie (sau poate le produce prin forma gandului) si eu de fapt nu am nimic de-a face. Lui trebuie sa-i multumesc in orice secunda a vietii mele. Hei, trezeste-te! Bine ca stiu citi si bine ca exista oameni mai destepti decat mine care scriu carti destepte. Poate ca sunt un Lucifer in devenire. Dar sigur doar un om care uraste gandul ca Hitler s-a dus in rai.

Pentru nebunii ca mine care au tendinta de a gandi prea mult:

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080112154654.htm

http://www.popsci.com/science/article/2010-11/was-big-bang-preceded-another-universe-which-was-preceded-another-universe

3 Comments

Filed under Secrete

3 responses to “Dumnezeu e un hot?

  1. bogdan

    Referitor la titlu…daca ai nevoie de bani si ii gasesti…ii multumesti lui Dumnezeu…pentru ca El ti i-a dat! Insa de unde i-a avut El ca sa ti-i dea tie? Daca i-a facut El…tine cont Banca Nationala a Romaniei de acesti bani? Si daca nu i-a facut atunci i-a luat de undeva…si ajungem la titlul tau insa cu sens afirmativ de aceasta data.
    Gandind logic si deductiv… plecam de la o aberatie si ajungem la o aberatie si mai mare.
    Pe zi ce trece incep sa cred din ce in ce mai mult in idei decat in basme!

  2. dro

    Pe de o parte “Zeul…e o frauda de zile mari”, pe de alta parte “Lui trebuie sa-i multumesc in orice secunda a vietii mele.”.
    Oricum laudabil efortul de a-ti analiza credinta si de a-ti pune intrebari relevante. Doar asa poti ajunge sa cunosti “mintea lui Dumnezeu” (sau lipsa ei).

    • Prima afirmatie pe care o citezi e cea care imi caracterizeaza opinia despre zeul curent al crestinismului, iar ultima e doar o ironie. Si, da imi analizez credinta si gandurile, doar asa pot ajunge la adevarul meu propriu si personal. Splendid linkul! Contradictiile care ne caracterizeaa perfect si nimeni nu pare a-si da sema.

Leave a Reply

