Traiesc in tara superlativelor

Imi place tara in care traiesc. Imi plac muntii dezghetati, verzi si improspatori, imi placea marea neagra, albastra si verde, imi plac oamenii ciudait, diferiti si zambareti. Imi place Branul si a lui legenda in care se lafaie comertul fabricat, imi place Vatra Dornei si veveritele ei, imi place Vama Veche unde nonconformisul si libertatea capata sensuri nebanuite, imi place Busteniul si vantul si pietrele reci cu forme calde de la cei 2200 m, imi place Moldova si dulcele grai inconfundabil al localnicilor, imi place Brasovul si al sau aer medieval, imi place Sighisoara si amintirile ce mi le trezeste, imi place Clujul si prietenii mei de acolo, imi place Sibiul si Piata Mare unde l-am vazut pe Ville cantand.

Aceasta e afimatia absoluta si afirmatia unui om care vede ce vrea si ignora ceea ce nu exista. Eternul moment de acum ma face sa cred ca ceea ce poate ca imi amintesc eu este ireal sau poate chiar imaginar: precaritatea catorva cladiri, grotescul catorva dintre conationali, cenusiul catorva dintre ape. Dar toate aceste substantive nu au un superlativ in forma lor de adjectiv, refuz sa cred asta si tin sa traiesc in orbirea mea, dupa cum poate ca ar spune o prietena blonda de-a mea. Da, draga mea, refuz sa cred ca totul este pierdut, este de neconceput pentru mine ca oricine este impasibil la situatia in care cu totii ne aflam, si cred de asemenea ca tocmai aceasta situatie ne face responsabili pe toti. Chiar si pe cei care zic “Eu? Eu nici macar n-am fost la vot.” Pentru ca indiferenta este atitudinea care doare cel mai mult. Dar nu ma doare pe mine, ce naiba. Nici pe tine, deci esti acoperita. Pe nimeni in mod particular si deosebit. Partea proasta este ca ne doare pe noi, societatea care traim in aceasta tara a superlativelor.

Imi place tara in care traiesc pentru ca are cea mai mare viteza la net din Europa (6.18 Mbps). Plus ca aud ca dreptul la Internet devine unul dintre drepturile fundamentale ale omului (pacat ca nu traiesc in Finlanda sau Estonia din punctul asta de vedere). Imi place tara in care traiesc pentru ca are manastirea Sapanta-Peri, cea mai inalta biserica de lemn din Europa (78 m). Plus ca este vizibila si de la 5 km distanta, de peste Tisa (consider asta ca o marca a gloriei omului pentru om, chiar daca unii ar spune altfel). Imi place tara in care traiesc pentru ca cineva, stim noi cine, a dorit sa aiba Casa Poporului, cea mai mare, scumpa si grea cladire administrativa din Europa. Pacat ca e a poporului doar cu numele. Imi place tara in care traiesc pentru ca Delta Dunarii gazduieste peste 5000 de specii de plante si animale, cea mai cea biodiversitate din Europa. Pacat ca nu este suficient de protejata si conservata.

Stim cu totii ce am zis eu mai sus, plus cine stie cate altele. Le stim , dar nu le luam in considerare. Preferam sa ne ocupam timpul cu orice altceva, de la Irinel la Mariner. Cum e asta loial si corect fata de societatea in care traim?

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “Traiesc in tara superlativelor

  1. Florina

    Asa e, le stim pe toate dar nu le constientizam, nu le ingrijim, nu ne mandrim cu ele asa cum fac strainii cu locurile de valoare, poate chiar mai mica decat ale noastre. Si? Ce crezi ca ar trebui sa facem? Cum se poate schimba mentalitatea si atitudinea unei societati intregi in directia care trebuie. Caci ea se schimba, nu zic, dar in directia http://www.cocalari.com

  2. Nu cred ca este chiar asa tragic, nu se poate ca o mana de oameni sa duca totul intr-o directie asa pesimista. Ce cred eu ca ar trebui facut? Sa fim optimisti si sa ne miscam fundu din fata televizorului. Optimisti, pesimisti, negativisti, orice, oricum, numai nu indiferenti… 😦

  3. bogdan

    Tin sa te contrazic! Optimisti si neindiferenti au fost si romanii dupa revolutie…pacat ca pe langa optimism a existat (si exista) hotie… acum observ o diminuare a hotiei si nu pentru ca suntem noi mai buni… ci pentru ca e din ce in ce mai putin de furat in tara asta.

Leave a Reply

