Need nothing, desire everything

Nevoia si dorinta le definesc ca doua lucruri care impart aceeasi radacina, dar din care alte ramuri au rasarit. Ca un fel de pom ciudat, combinatie a doi pomi diferiti. Se ia un trunchi comun, de stejar sau de fag eventual si apoi se alipesc ramurele: cais si piersic sau mar ionatan si mar golden sau ceva asemanator in orice caz. Si obtii un fel de copac-freak, chiar o padure intreaga. Toti sunt la fel si toti cred ca sunt caisi, piersici, meri, fara sa se gandeasca vreodata ca au radacina exotica a stejarului. Daca cineva ar privi de sus, de la distanta ar vedea ca aceasta padure e un amestec de caise, piersici si mere, insa fiecare crede ca e doar un singur soi. La un moment dat din viata lui, fiecare pom se vede pe sine ca un singur soi. La urmatorul moment devine alt soi. Partea ciudata e ca acesti copaci au memorie scurta. Atat de scurta incat o secunda ajunge pentru a se sterge. Eu personal nu am vazut copaci cu memorie scurta niciodata, de-aia ma gandesc cum au luat astia fiinta.

Nevoia naste furie, furia de a nu putea avea ceea ce AI nevoie. Ma infurii cand el nu face cum vreau eu pentru ca AM nevoie ca el sa se alinieze ideilor mele. Ma infurii cand lucrurile nu ies cum le-am gandit eu pentru ca AM nevoie ca toate bucatelele de puzzle sa se imbine la fix. Ma infurii cand vad nepasare pentru ca AM nevoie ca lumea sa se schimbe conform a ceea ce cred eu. Ma infurii cand nu ma lasa lumea in pace si ma bazaie la cap pentru ca AM nevoie de liniste si de pace.

Dorinta e asemanatoare, foarte asemanatoare si daca nu ai grija, le incurci foarte usor. Te duci la magazin si vezi Iphone-ul invitrina. “Wow! Il vreau!” Cartile dedicate dependentilor de shopping te pun sa te intrebi “Chiar AI nevoie de Iphone-ul ala?”. Raspuns 1: “Da”. Rezultat: il cumperi, te joci cu el 3 zile si apoi auzi ca apare Iphone 23 si iti vinzi 22-ul. Nevoie obsesiva, incapacitate de a gandi logic si rational. Raspuns 2: “Nu, dar mi-l doresc”. Rezultat: il cumperi, te joci cu el, ai grija de el, ii cumperi folie de protectie si nu il vinzi cand apare Iphone 23, nici 24. Pentru ca l-ai dorit si acum il ai. Valoarea nu e pierduta, dimpotriva, valoarea intrinseca a obiectului se castiga in timp. Ma rog, pana se strica.

Pomi si telefoane. Ce aberatii. Cine scrie despre asa ceva? Si mai ales cine citeste asa ceva? Oamenii AU nevoie de paine si de circ, asa a fost din Roma antica, atunci s-a descoperit nevoia asta de baza. Eu, pe de alta parte, sunt mai cu coarne. AM nevoie de multe, dupa cum se poate citi mai sus, dar chiar imi doresc sa pot trece peste. Imi doresc sa uit in secunda doi si imi doresc sa mananc pizza uneori. Dorinta e draguta. Imi place. Si acum imi doresc sa ma uit a n-spea oara la clipul asta.

1 Comment

Filed under Secrete

One response to “Need nothing, desire everything

  1. bogdan

    de ce ai nevoie ca el sa se alinieze ideilor tale?

Leave a Reply

