Ale mele sunt mai mari

Cu totii avem secrete. Unele ingropate atat de adanc incat nici nu le mai recunoastem ca sunt ale noastre sau ca au fost vreodata. Intotdeauna am crezut ca mintea umana e cea mai neagra gaura a universului, cel mai luminos soare, cea mai misterioasa parte din Treimea care ma defineste. Sufletul e cu mine in fiecare zi, chiar daca nu-i constientizez prezenta. Corpul mi-l ingrijesc, il duc la pilates si il spal zilnic. Dar mintea? E un vartej ascuns, ale carui puteri poate inca nici nu le intrezarim in tot magnificul lor. Mintea umana a definit natura prin zero si infinit, a creat frumusete din arta grotescului si a modelat comportamentul universului prin fizica. Si in acelasi timp, parca simt uneori ca tot in epoca de piatra suntem in ceea ce priveste interrelationarea cu alti oameni.

Puterea sta in a nu face ceea ce poti face. Daca ai putea citi gandurile altora ai face-o? Ai intra cu bocancii plini de noroi in delicatetea lor? Am doua raspunsuri pentru intrebarea asta. 1: Da. 2: Nu. Evident. Dar nu neaparat in ordinea asta. Da, pentru ca a cunoaste inseamna a fi puternic. Chiar daca nu te folosesti de ceea ce sti. Cuvintele sunt greoaie si adevarul nu sta in ele. Adevarul sta in mintea umana si in sentimentele umane. Deci daca as vrea sa aflu adevarul personal al fiecaruia, ar trebui doar sa chem gandurile lui la mine. Si dupa cum ii vad pe oamenii din jurul meu, doar lucruri interesante as afla: “vai, iar s-a scumpit benzina”, “nu pot sa cred ce scorpie e asta, dar nu cred ca are ea neparata nevoie sa stie”, “nu pot sfarama barierele care ne despart, asa ca mai bine ii zic nu”, “macar de mi-ar mari astia salariul”, “da-o dracu de columbeanca, oricum a supt destul de la sarmanul irinel”. Nu zic ca nu m-as putea insela. Dar asa ii vad eu pe ei in momentul asta. Atata noroc ca nu toti oamenii sunt la fel.

Si nu, pentru ca nu sunt curioasa din fire, dar si pentru ca pisicile mor des de curiozitate. Nu, pentru ca mi-ar fi frica. Mi-ar fi frica sa aflu ce le coace mintea unora in timp ce afiseaza un zambet dragut. Mi-ar fi frica poate si sa dau inapoi ce am luat. Pentru ca automat mintea mi-ar fi descoperita pentru ca altul sa poata cotrobai pe acolo. Dar in fond si la urma urmelor ce ar putea gasi acest altul? Iubiri ascunse, aud un raspuns. Ganduri neimpartasite, aud ca zice altcineva. Da, bine. Secretele mele sunt urmatoarele: teoreme matematice revolutionare, existenta extraterestrilor, natura infinitului, adevarata cauza a revolutiei din 1989, de unde veneau ideile monoteiste ale lui Akhenaten si Nefertiti, cate cadavre vor fi strazi pe data de 21 octombrie 2011. Am zis eu ca ale mele sunt mai mari.

2 Comments

Filed under Secrete

2 responses to “Ale mele sunt mai mari

  1. lxlx

    Ba parca ramaseseram ca “ale mele sunt mai mari”…ce-i drept poate ca de cand nu ne-am vazut sa fi fost intrecute de ale tale:))…Asteptam poze recente:)))

    • Aici e greseala mea ca nu imi deconspir sursele de inspiratie 😀 dar da… in ceea ce te priveste, nici sa ma omori n-as urca pe piedestal in locul tau :)) Subiectul propozitiei poate fi completat dupa imaginatia fiecaruia

Leave a Reply

