Eu, citind ziarul dimineata la ceai

Am inceput sa citesc si eu presa in ultima vreme. Imi vine sa rad cand ma gandesc la asta. Eu, care habar n-aveam pe ce lume traiesc. Adevarul e ca nici acum nu am habar si mai mult o fac din plictiseala decat dintr-un real interes. Ca si cu ideea aialalta cu podcastul, m-a traznit ideea asta cu cititul stirilor. Ca sa fiu la curent, vezi doamne. Sunt pe drumul cel bun in ceea ce priveste informatul, dar stau cam prost la inteles. In sensul ca citesc textul ala de 1500 de cuvinte sau cat o fi avand, dar esuez lamentabil in a face conexiunea cu realitatea.

Am inceput eu fain-frumos cu stirile internationale. Wow ce importanta m-am simit eu. Sa ma vezi ajungand la job, venind rapid cu ceaiul aburind (ca nu socializez la cafea din cauza ca nu beau cafea) si deschizand gandul si the guardian la sectiunea international. Japonia – cutremure si alerte de tsunami, Irlanda – probleme cu finantele, Egipt – probleme cu conducerea actuala, Libia – continua neliniste. Chestii serioase, nu aberatiile mele. Cana de ceai incepea sa se goleasca, am trecut la sectiunea economic. Ceva referitor la cursul euro si un articol luuuuuuuung despre economia Romaniei. Am zis ok, hai sa nu exageram, am mai luat o gura de ceai si am trecut la politic.

Aici da distractie. Ca cine o fi de vina din cauza situatiei actuale a Romaniei, ca Boc a zis ca salariile bugetarilor nici in 2012 n-or creste cu 50%, ca se schimba liderul PDL, ca nu mai stiu ce. Eu nu imi dau seama de orientarea politica a unui ziar sau al unui post tv nici sa-si puna bannere colorate. Asa nu mi-am dat seama nici de orientarea ziuarului astuia. Oricum, ideea e ca cele mai amuzante la stirile astea autohtone sunt comentariile utilizatorilor. Apare unu si ii zice lui Boc sa se se duca frumos de unde a iesit. Apare altu si ii zice primului ca e un prost si sa stea acasa. Apare un al treilea si ne indeamna pe toti sa ne punem credinta in divinitate. Revine primul si le zice niste vorbe de dulce celorlalti doi. Si tot asa continua showul. Nici o legatura evidenta cu articolul in sine. Cred serios ca ar trebui interzise comentariile. Sa sara astia cu suprimarea dreptului la libertate. Ca doar oricine trebuie sa spuna ce are pe creieri, chiar daca ce are pe creieri e un mare nimic. Inclusiv eu, bineinteles.

Mi s-a si terminat ceaiul intre timp. Mai aveam doar sectiunea de editoriale. Unde am descoperit eu ca ,de obicei, niste unii vorbesc despre Romania si niste altii ii analizeaza situatia culturala. Si m-am cam saturat de stilul editorialelor astea. Toti se plang de incultura in care traieste Romania (inclusiv Plesu in Dilema Veche), toti zic ca vai, in ce tara de sarantoci disperati traim. Toti traiesc o placere sadica vorbind ironic de tara asta. Toti relateaza mici istorioare despre cum au fost furati de taximetristi, taranii de la piata, vanzatoarea care nu le-a dat restul. Plus ca sar si comentariile, am uitat sa mentionez.

Da a naibii treaba! As vrea si eu un ziar normal care sa nu ia toata treaba asta in zeflemea. Nu vreau o Romanie imaginara, vreau o Romanie corecta si careia sa i se arate si punctele bune, nu numai cele proaste. Dar un ziar ca asta si-ar semna singur condamnarea. Pai daca apare un articol despre un roman care a luat premii pe la Geneva si naiba mai stie unde si apar comentatorii-sefi care spun ca nu e mare lucru? Infundati suntem, dar ar fi o idee excelenta sa ne mai si ridicam naibii!

Leave a comment

Filed under Gânduri

Leave a Reply

