Gunoi informational si supraincarcarea

Zilele astea lucrez la disertatie. Si “zilele astea” s-a transformat mai nou in “de ceva vreme” la cat chef am in mine. Imi propusesem sa incep prin februarie, am amanat pe martie. Imi propusesem sa lucrez in fiecare weekend, dar s-a facut vremea frumoasa intre timp. In fine, daca chiar vreau sa fac ceva, fac. Dar disertatia se face singura intre timp asa ca nu ma grabesc nicaieri. Inca.

Oricum, ideea e ca daca vrei sa faci ceva zilele astea n-ai cum sa nu te opresti pe internet fie si pentru vreo juma de ora, o ora. Monstri informationali cu nume amuzante si ciudate (gen yahoo si google) iti pun la dispozitie mii, zeci de mii de surse de unde poti sa te inspiri sau de unde poti sa citesti cate-n luna si in soare. Si in stele. Pentru ca da, cu ajutorul internetului poti invata astrologie, biologie, matematica, chimie, astrofizica. Poti deveni chiar un mic geniu daca te chinui un pic. Un mic geniu care aduna si aduna si iar aduca spre ce scop? Ne incarcam mintile cu trilioane de byti incat uitatul pare sa fi devenit o adevarata calitate la care uneori chiar merita sa apelezi.

Si informatia e aruncata catre mine fara s-o cer. Unde ai mai pomenit asta? N-am nevoie sa aflu de divorturile din lumea mondena. Pot sa traiesc foarte fericita si fara. N-am nevoie sa aud ca peretii au voci mai inalte decat mi-as fi putut imagina. N-am nevoie sa aflu cum oamenii din autobuz isi anunta prietenii ca ajung la ei in jumate de ora. Astea nu sunt lucruri de pe lista cu “de aflat azi”. Si tot gunoiul asta, impreuna cu miile de linkuri inutile de pe google imi ocupa minute intregi din viata.

Accesul usor si rapid la informatie pare ca incepe sa-si arate coltii. E prea mult uneori, coplesitor de-a dreptul. Am atatea surse de informatie incat aproape ca nu mai stiu ce sa aleg, iar partea proasta e ca nu am nici un ghid care sa ma ajute in acest proces. De unde stii cum sa filtrezi gunoiul de util? Presupun ca secretul e longevitatea. Dupa o vreme deja le mirosi dupa culori, dupa look, dupa limbaj. Dar cei care vin din urma? Nu ma asigura nimeni ca longevitatea te invata binele de rau. Societatea isi creeaza singura monstrii prin falsul simt al libertatii. N-are nevoie de liberul arbitru.

1 Comment

Filed under Concepte

One response to “Gunoi informational si supraincarcarea

  1. Marius

    Well said! Dar ai uitat de wikipedia :p
    P.S. Se potriveste foarte bine poza 🙂

Leave a Reply

