London day 1 – swimming with the penguins

Bine poate ca nu chiar de-a dreptul inotam cu pinguinii dar ii vedeam si le faceam poze. Ceea ce seamana. Dar nu rasare.

Prima zi la Londra. A doua oara. Calatorie cu avionul placuta, pe cat se poate de placuta pentru o companie low-cost. Calatorie cu shuttle bus ieftina relativ. Calatorie cu trenul linistita. Chiar foarte linistita. Calatorie cu metroul lunga si amuzanta, ca de obicei. Si inca 2 minute mers pe jos cu bagaj de 30 de kile dupa mine. Ceea ce, culmea, nu a fost obositor deloc. Si cam asa a fost drumul din Girocului, Timisoara pana in Wood Green, London.

In prima zi mi-am propus sa incep lejer, cu o plimbare in Regent Park si, inevitabil, London Zoo. Ultima data nu vazusem girafele si nici pinguinii si am ramas cu sechele. Parcul superb, plin de pasari si flori. Gradina trandafirilor m-a luat complet pe nepregatite. In viata mea n-am mai vazut atatia trandafiri de atatea culori intr-un singur loc: portocaliu, galben, alb, rosu. Un adevarat chin al culorilor si mirosurilor. Sa nu mai mentionez fazanul care se plimba regal. Sau lebedele negre de pe lac. Sau veveritele sperioase dar foart prietenoase pentru plimbaretii in posesia a pungi de chipsuri sau mancare in general. Niste hoate nerecunoscatoare care ti se urca pe umar si iti mananca din mana dar cand nu mai ai ce le da, iti intorc coada si fug inapoi in copac. Dar dragute cu toate acestea.

Cand am ajuns la zoo am picat la fix pentru prezentarea testoaselor de Galapagos si a dragonilor Komodo. Asta doar pentru ca statusem la coada juma de ora, nu din alt motiv. Regatul gorilelor si maimuticile mi-au demonstrat vizibil ca teoria lui Darwin e cat se poate de plauzibila. Gesturile umane, felul in care se jucau si mancau imi e foarte cunoscut de undeva, in orice caz. Poate dintr-o viata trecuta. Leii si tigrii au oferit o infiorare de spectacol cand li s-a dat de mancare. Am aflat si ca tigrii sunt o specie in pericol. Mai sunt doar cateva sute de tigri Sumatra ramasi in libertate. Pana cand oare? Am vazut si girafe si pasari exotice si un show de pinguini. Apa rece parea foarte imbietoare la ora 4 dupa-masa…

Mie de obicei gradinile zoologice mi se par triste. Ca si circul. Dar ca la Londra n-am vazut nicaieri. Animale bine ingrijite, spatiu din plin si personal foarte prietenos. Plus ca mi s-au parut devotati conservarii speciilor si a habitatelor. O lume sanatoasa incorporeaza rechini, hiene, soareci, gandaci si oameni. Dar daca noi ne taiem singuri craca de sub picioare?

Leave a comment

Filed under Pe drum

Leave a Reply

