Despre prietenie pe un ton intunecat

Ce inocent suna titlul… despre prietenie. Ma face sa ma gandesc la doua fetite cu codite impletite si in rochite pana la genunchi, zburdand ca doi mielusei intr-o dimineata de vara. Adevarul e mai adanc decat atat. O prietenie incepe cu schimb de filme piratate si continua cu schimb de carti pe care nu le-ai da altfel nici sa te pice cu ceara si cu impartitul unei tigari si a unei sticle de vin intr-o seara geroasa de iarna. In principiu e vorba de schimb si imparteala. Schimb de ganduri si imparteala la inghetata.

Eu sunt o persoana prea fermecatoare si egoista (ca sa mentioneaz doar trasaturile care imi plac mie) pentru a ma da oricui. De-aia poate am si putini prieteni. Dintre ei am si pierdut pe drum si am ramas cu si mai putini decat am plecat. Prefer sa stau singura uneori. Si prieteni sunt cei nu care cer, ci care pur si simplu sunt. Pretentiosi, simpli, adorati, malefici, secretosi, ambitiosi, mandri, sofisticati. Ei doar sunt. Nu toti trebuie sa aiba aceste caracteristici, dar unul dintre ei sigur le are.

Ne cunoastem de multa vreme noi, nu-i asa? De atunci de cand serile de vara erau prea calde si linistite, de cand picioarele ne erau prea scurte pentru a suporta mersul pe jos si preferau bicicletele mereu, de cand ochii ne erau prea fugari pentru a atinti doar o singura persoana, de cand frumusetea era definita prea simplu in termeni de flori, fete si baieti. Pe vremea aceea anul avea doar trei luni pentru noi. Fara octombrie si aprilie, fara scoli si bacalaureate. Pana cand nici alea trei luni nu le-am mai avut. Pentru ca nimicul sa se transforme miraculos in sticle de vin si nopti inghetate de iarna. La fel s-au transformat si serile, picioarele, ochii si frumusetea intre timp.

Esti pretentios pentru ca nu-ti convine orice pereche de pantofi pe care o port sau orice nota pe scara distrugerii pe care o afisez la un moment dat. Esti simplu pentru ca nimic pe lume nu e mai usor decat sa vorbesc cu tine doua ore fara sa ma uit la ceas. Esti secretos pentru ca nu vrei ca eu sa stiu ce pui la cale, ce gandesti cand te uiti la mine si prin mine si mai ales nu vrei ca eu sa stiu ce culoare are paianjenul care cumva a ajuns in parul meu. Ambitios pentru ca tot timpul vrei tu sa mergi impotriva curentului, sa citesti carti tehnice pana la rasait, dar daca n-ar fi oameni ca tine cine i-ar mai invata pe tinerii nostri? Si sofisticat esti tu. Nu trebuie ca te uiti prea departe pentru a-ti da seama de ce. Ce scrie in buletin e suficient.

Dar nu. Prietenia noastra nu va dura pentru totdeauna. Pentru ca va veni o vreme cand noptile vor fi scurte si gandurile amare. Va veni o vreme care iti va imbatrini fruntea. Si bicicleta va fi zacut ruginita de  prea mult timp. Va veni o vreme care va vesteji pana si florile de pe mormintele noastre.

3 Comments

Filed under Secrete

3 responses to “Despre prietenie pe un ton intunecat

  1. Cam tarziu te-ai gandit sa imi dedici un capitol din viata ta:p la mine o sa mai treaca ceva pana cand o sa pot sa te includ iin creatiile mele:D

Leave a Reply

