London day 4 – black tea and cookies

Pentru ca nu aveam cum sa ratez experienta londoneza no.2  in intreaga ei splendoare, cerurile mi-au adus ploaia. Si vantul. Si frigul. Ziua asta isi avusese si ea programul bine stabilit. Partea proasta a fost ca intre timp s-a dezechilibrat. Cred ca aveam initial ceva idei de Kew Gardens si plimbat prin parcuri, dar din nou socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ. Deci plimbatul prin parcuri a cam cazut, inclusiv Hyde Park. Noroc ca aveam de unde alege. Asa ca am ales pentru splendida zi cu numarul 4 Aquarium si National History Museum. Pentru Aquarium a fost intrarea cu numarul 1 si pentru NHM a fost intrarea cu numarul 2. Da, stiu, sa mergi de 2 ori in acelasi loc e putin… naiv, dar nu si daca ai experiente diferite.

A fost incredibil de frig pentru inceputul lui iunie. Tin minte perfect drumul de la statia e metrou Westminster pana la Aquarium. Ceva de gen 5 min de mers pe jos, care s-au transformat in 10 din cauza vantului puternic si a pozelor cu Parlamentul in spate. Si tipele erau in slapi. No comment la faza asta. Lumea subacvatica am experimentat-o la intregul potential. Apa mi s-a lipit de piele din cauza ploii marunte deci eram perfect pregatita sa intru. Si am pasit in lumea oceanelor. Decor albastru, acvarii imense cu pesti de toate felurile, culorile si dimensiunile posibile si imposibile. Inclusiv rechini. Adevarati, cu dinti si tot. Asta a fost cel mai fascinant. Ce mi-a mai placut au fost ingrijitorii care erau gata sa-ti ofere explicatii si raspunsuri la intrebari. Erau pregatite si discutii la ore fixe, pe langa hranitul pestilor. Un adevarat taram al cunoasterii, ce mai.

A doua parte a zilei am petrecut-o la NHM. Dar nu oricum, ci cu un ceai, prajiturele si readerul langa mine. Muzeele astea au un stil interesant. Lumea nu doar intra, se uita o ora-doua la chestii care nu prezinta nimic atractiv si pleaca. Un muzeu londonez e gandit astfel incat, la sfarsitul zilei cand se inchide, sa-ti para rau ca trebuie sa pleci. Jocuri, planse cu informatii colorate si interesante, oameni cu care poti vorbi, shopuri cu suverniruri. Si, cel mai bine, cafenele unde poti sa sta la o discutie mai mult sau mai putin stiintifica. Si cafeneaua din NHM am ales-o eu de data asta. E cool. In coridoarele din jurul tau se afla schelete si specimene impaiate, dar tu stai cu un English Breakfast in fata si un reader de ultima generatie in brate. Chiar nu mai tin minte ce citeam la ora aia, eram prea preocupata sa savurez starea in sine.

Pana la urma curiozitatea de a vedea dinozaurii m-a rupt din beatitudinea mea, dar asta nu mai conteaza. Conteaza doar ceaiul ala, al carui gust il mai ating si acum.

 

Leave a comment

Filed under Gânduri

Leave a Reply

