Doar pentru ca

Pentru ca imi plac. Pentru ca am crescut cu ele, langa ele si prin ele. Pentru ca uneori inca imi imaginez viata ca niste pagini pe care doar le citesc. Pentru ca sunt ele si ele sunt eu. Pentru ca fara ele m-as duce pe apa Sambetei. Pentru ca ma ridica. Si mai ales pentru ca nu exista coincidente.

Dar si pentru ca imi place sa ma bag singura in seama si ador sa fiu la moda, iau si eu o leapsa (ce cuvant urat) de pe un oarecare Leverinasgaard. Daca ar fi fost dupa mine, probabil ca n-as fi pus linkul, dar exista o oarecare eticheta si in blogging.

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Jesus, nu!  N-as mutila o carte in halul asta nici sa-mi fie viata pusa in balanta. Folosesc semne de carte. Fac chiar colectie de ele. Daca se numeste colectie adunatura pe care o am eu pe ici si colo.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?

In ultimul timp nu. Ultima carte pe care am primit-o cadou a fooost… habar n-am. Probabil a trecut prea mult timp sau nu mi s-a potrivit. Prima a fost totusi “Morcoveata” sau “Mary Poppins” pe cand aveam vreo 6-7 ani.

3. Citiţi în baie?

Intrebare stupida. Ma duc in baie in alte scopuri decat cele culturale.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Nu stiu la care “noi” se refera, dar nu ma iau dupa colectii cand cumpar carti. Nu fac colectie de carti, fac colectie de minte si judecata. Si de semne de carte. Nici nu stiu care e sensul colectiilor, probabil sa dea un sens al oridinii in biblioteca personala. Mie personal imi plac culorile. Oricum nu-mi aranjez cartile dupa colectiile din care fac parte.

6. Care este cartea preferată?

“Pe aripile vantului”. Am citit-o cred ca de vreo 5 ori dar mi-e frica sa pun mana pe ea acum. Mi-e frica sa n-o stric.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Da pentru ca ai o alta viziune asupra cartii cand o citesti a doua oara. Culegi idei pe care prima data nu le-ai perceput. Problema e ca acum am mai bine de 100 de carti in “to-read”. Ar fi sinucidere curata sa recitesc carti. Mi-ar placea sa reiau candva seria “Orbitor” totusi. Simt ca am pierdut atat de mult din ea…

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Nu mi-ar placea. Sunt si ei oameni, dar uneori ii vad ca zei. Plus ca sigur ar strica ideile pe care mi le-am facut eu asupra cartilor lor. Desi exista doua exceptii. Pe el l-as intreba cum naiba face sa-si reaminteasca visele. Pe ea as intreba-o de ce e ea e tipa de pe copertile cartilor sale.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Nu in mod deosebit. Citesc recenzii eventual, dar de obicei mai mult decat ca am citit cartea cutare si daca mi-a placut sau nu, nu impartasesc. Si probabil ca pierd asa.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Coperta si recenzia de pe Goodreads. Precum si un anumit “ceva” care tre sa faca clic daca exista.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

O istorie a tarii sale. Nu manualul de istorie. Cu totii trebuie sa stim de unde am plecat.

12. Care este locul preferat pentru lectură?

N-am unul. Sa fie liniste prefer.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Liniste. Nu-i inteleg pe oamenii care fac ambele in acelasi timp. Ori esti intr-o lume, ori intr-alta.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Tot timpul. E mai ieftin (adica gratis de pe torrentz) si chiar imi iubesc Nookul.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Nu vad diferenta. O carte devine a ta din momentul in care i-ai patruns secretul.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

Wow. Asta e mai rau decat “Unde te vezi peste 5 ani?”. Intr-o realitate paralela.

2 Comments

Filed under Gânduri

2 responses to “Doar pentru ca

  1. 6 si 7 ma ating…
    Am observat ca ai sarit peste intrebarea 4. Nu te-ai gandit niciodata sa scrii o carte, fie doar pentru tine?

  2. Buna observatie. Nici n-am observat ca lipseste intrebarea 4. Ma pricep la matematica precum ciorile la fizica. Eu nu m-am gandit, dar am observat ca se gandesc multi pentru mine.

Leave a Reply

