Cum imi imbratisez eu audienta

Se presupune ca scrii un blog ca sa fie citit. Sau ca sa fii tu citit, daca ar fi sa luam in termeni de scriitori si cartile lor. Se presupune ca ai un blog pentru ca vrei sa fii o diferenta pentru lumea in care traiesti. Se presupune ca tii un blog pentru ca traiesti cu impresia ca ai niste idei prea bune pentru a le tine doar pentru tine si, din marinimia ta, vrei sa oferi si altora. Se presupune ca scrii un blog ca sa demonstrezi tu cum iti bagi picioarele in toata lumea in care traiesti si cum nu-ti pasa nici in clin nici in maneca. Se presupune ca tii un blog ca sa le arati tututuror ceea ce esti tu cu adevarat. Se presupune ca ai un blog pentru ca e la moda. Dar cel mai des presupui ca lumea e interesata sau atrasa intr-un mod ciudat de ceea ce scrii.

Si cuvantul cheie in toate afirmatiile astea e “presupun”. Cel mai tare ma distreaza blogurile unde se vorbeste la persoana a doua plural. “Poate ati vazut…”, “In cazul in care sunteti interesati…”, “Va rog sa…”, “Sa va povestesc…”. Maiestatea sa bloggerul se adreseaza audientei sale. Simt un junghi ciudat, o placere malefica, exact ca atunci cand faci ceva rau dar ai siguranta 120% ca o faci intr-un mod dureros de constient si cu fruntea sus. Dar poate ca au drepate bloggerii astia. Sunt eu cineva sa-i judec in conditiile in care am maxim 50 de views pe zi? Si asta in zilele cele mai bune vreau sa zic. “Mai invata” mi-ar zice unii. “Mai invata sa scrii despre ceea ce place, despre ceea ce prinde, despre ceea ce intreseaza pe oameni, despre ceea ce cauta ei pe google in fiecare zi. “Muleaza-te dupa audienta ta, fii mereu cu un pas inaintea a ce gandesc ei, ghiceste-le dorintele din umbra degetelor atarnande asupra tastaturii!”

Fiecare e un artist in felul lui deosebit si fiecare vrea sa vorbeasca despre asta. Oamenilor ne place sa ne auzim vorbind. Fara sa stiu de ce, totusi. Sa fii ascultat, in centrul atentiei, si toti ceilalti sa se topeasca dupa ultimul tau tweet. Dar sa ma ridic in picioare si sa recunosc. Nu scriu despre lucruri de care oamenii sunt interesati. Nu impart cu restul comunitatii sentimentele mele sfasietoare si, vai, imposibil de inteles pentru toti ceilalti. Nu impart cu bucurie retete in stanga si in dreapta. Nu dau sfaturi referitoare la cele mai fierbinti destinatii de vacanta. Atunci dupa ce naiba mai am un blog? Daca nu-l citeste nici dracu? Poate pentru ca nu am nevoie sa-l citeasca dracu, vreau doar sa scriu. Si ochiul critic al celuilalt ma impiedica sa scriu intr-un word. Dar mai ales pentru ca in oglinda nu ma recunosc. Dar ochiul celuilalt da.

13 Comments

Filed under Secrete

13 responses to “Cum imi imbratisez eu audienta

  1. Rox

    Cat de bine se potriveste tot ce ai scris cu ceea ce gandesc eu despre scopul blogului meu… Chiar daca de cele mai multe ori ma adresez cititorilor cu persoana a doua plural 🙂 Fiindca desi nu imi imaginez o sala plina asteptand ca eu sa apas butonul “publicati postare” ca apoi sa dea frau liber freneziei, totusi e modul meu de-a spune “stiu ca e cineva acolo”. Si stiu sigur asta. Si e doar un strop de common sense in viizunea mea macar pentru aia 10 oameni care stiu ca chiar asteapta sa postez ceva, orice.
    Si asa e, de multe ori nici eu nu ma recunosc in oglinda. De aia ma bucur ca oamenii din jur au ochi, si multi dintre ei si dioptrii destule, cu cat mai multe cu atat mai mult imi place sa ma vad in ochii lor 🙂

    • Ai un simt tare autoironic al umorului 🙂 Nice.
      Oricum ceea ce voiam eu sa zic e ca eu nu scriu pentru toti ceilalti. Mi s-a spus de multe ori ca sa adopt niste tehnici sa atrag mai multi cititori. Cititorii, zic eu, vin de la sine daca vin. Nu-i pune nimeni. Dar totusi iti da un sentiment fain sa fii “asteptat” 🙂

  2. Ovi

    In momentul in care “te mulezi” dupa audienta ai facut un prim pas important spre iad. Trebuie sa te mulezi pe adevar, nu pe audienta.

    • Urasc sa fiu de acord cu cineva.

      • Ovi

        Asta e raspus de prescolar. “Nu maninc laptic ca nu imi place”.

        O sa-ti fac o surpriza: oricum o sa fii de acord cu cineva. 🙂

        De exemplu daca un bec e apris ai doua grupuri de oameni: unul care zice ca da lumina si altul care zice ca nu da (din acest grup fac parte, in general, pacientii unui anumit tip de spitale). A, si mai este un grup, care zice ca si da si nu da lumina in acelasi timp. Dar acesta este de fapt un subgrup al celei de-a doua categorii (acest subgrup nu este internat, persoanele respective se numesc “cercetatori in fizica cuantica”). 🙂

        In principiu ceea ce a fost de spus pentru om s-a spus pina acum. Ramine de vazut comortamentul (faptele) oamenilor. Regulile sint hotarite.

  3. Lapticul poate sa imi placa sau nu. Dar sunt in stare sa dau argumente pentru fiecare dintre cele doua optiuni. Si pot sa aleg oricare optiune la un moment dat, depinde de context. De cele mai multe ori imi place doar sa intru in polemica. Da.. stiam eu ca trebuia sa aleg fizica

    • Ovi

      Corect, in legatura cu lapticul nu e nici o problema daca alegi sa il bei sau nu.

      In schimb alegerea intre iad si Rai (de exempu) este una capitala. Si acolo trebuie mult mai multa atentie in tratarea problemei (documentare, argumentatie si in final concluzii).Si in aceasta problema o sa trebuiasca (inevitabil) sa fii de acord cu unii sau cu altii. Care e rolul tau, personal, in toata povestea? Ce alegi. Nu ca ai fost de acord cu unul sau cu altul, conteza ce alegi.

      • E absurd sa zici ca alegi ceea ce e in mod comun intles ca rai sau iad. Nu exista nici una nici alata, daca ma intrebi pe mine. Viata si-o construieste fiecare cum crede de cuviinta si dupa moarte ramane doar constiinta pura. Cu invatamintele din ultima viata pe care a trait-o si pregatita sa intre in urmatoarea. Poate ca e o prostie dar eu asa cred. Imi da un sens al spiritului sa cred asa.

      • Ovi

        Esti sigura?
        Spune-mi macar “un invatamint” 🙂 pe care l-ai tras tu din “viata anterioara”.

  4. Dupa cum spuneam si in post, nu impart cu restul comunitatii sentimente sfasietoare si imposibil de inteles. Eu sunt o neinteleasa :)))))))

Leave a Reply

