Pana la -5 grade

“Pana cand imi vei apartine?” m-a intrebat cu inocenta-i caracteristica.

Soarele trecuse bine de zenit, umbrele se lungeau din ce in ce mai mult si pasii nostri rasunau gol pe caldaramul care ducea dorul ploilor. Fusese o zi calduroasa dar nu caniculara. Orasul se intindea lenes in jurul nostru, clipind a perechi iesite la ceaiul de dupa-amiaza. Erau doar cele care deschideau gandurile catre seara de iulie, cele care urmau sa se bucure de prajitura cu visine si ceai de fructe intr-un dans din priviri. Pentru noi azi nu avea sa fie o zi de ceai si prajitura.

Tin minte cum i-am zambit. L-am privit cu ochi mari si verzi, voiam sa ii fur fiecare trasatura a fetei, sa o inscriu intr-un carnet imaginar pe care aveam sa-l rasfoiesc ore, zile mai tarziu. Cand dorul innebunitor imi ardea tamplele. Ochii lui caprui, irespirabil de sinceri si copilaresti. Genele feminine care filtrau razele soarelui in picaturi portocalii de lumina. Picaturile ii cadeau pe obraji, se scurgeau catre buzele de pe care se rasfrange urma unei jumatati de zambet. Nici macar jumatate, poate sfert. Un zambet in a carui simplitate zeci de alte intrebari si exclamatii erau concetrate. Fruntea inalta, senina acoperita pe jumatate de suvite rebele. Una dintre ele ii ajungea la ochi aproape. Am intins mana sa o indepartez.

Degetele mele erau reci, fruntea lui ardea. Mi-a luat mana si a sarutat-o cu ochii inchisi. I-am mangaiat obrazul.

Ne opriseram din plimbare. Intrebarea lui atarna inca in aerul cald de dupa-masa. Mi-am ridicat fruntea catre cer, frumusetea momentului imi ucidea bataile inimii. Privirea mi-a cazut pe turnul cu ceas. El spunea ca e iulie. Data si ora se schimbau una dupa alta in varful constructiei de ciment. Era aproape ora 5. Ecranul si-a schimbat infatisarea, arata peste 20 de grade. Timpul era nesfasit, vara era vara noastra. Momentul trecuse.

“Pana la -5 grade.”

Si -5 grade au fost in acel februarie blestemat. Turnul cu ceas era tot acolo, numarand necrutator gradele care cadeau din ce in mai mult. Numarand necrutator orele care cresteau din ce in ce mai mult.

Leave a comment

Filed under Amintiri, Secrete

Leave a Reply

