Incerc Marea Japoniei cu degetul

Japonia. Cuvantul in sine exercita o fascinatie inexplicabila asupra mea. O fi la fel pentru toti europenii? Ceea ce e diferit fata de tot ceea ce cunosti indeamna fie la frica, fie la curiozitate. Inca nu am reusit sa-mi dau seama care dintre cele doua optiuni se aplica in cazul extraterstrilor, dar m-am hotarat in legatura cu Tara Soarelui Rasare. Curios. Excentric. Bizar. Nebunesc. Toate adejectivele din campul lexical al vrajii culturale.

Cine se duce pe wikipedia, pe gugal sau pe maps si cauta japonia sau japan o sa gaseasca mai multe informatii geografice, obiective si corecte decat as putea eu sa dau in 10 ani. Sau poate ar deveni si varnedef o sursa de incredere daca acei 10 ani i-as petrece de partea cealalta a globului. Dar nu asta e scopul meu, nu sunt un ziar local si nici o enciclopedie ambulanta. Ceea ce vreau eu sa fac e sa colorez fiecare litera a cuvantului Japonia in subiectivitate si farmec. Vreau o experienta a mea, patata de personalitatea si interesele mele, adusa la viata de urmele pe care sneakersii mei o sa-i lase pe pamant asiatic, imprimata in memorie de poze facute la intamplare sau indelung planificate. Vreau Japonia mea, Japonia noastra, o istorie care nu se repeta pentru ca nimeni nu va mai avea ochii si perceptiile mele, nimeni camera mea foto.

Desi sunt aproape sigura ca ghidul meu National Geographic Traveller si-a mai facut loc pe rafturile altor biblioteci. Era oferta la Adevarul, nu aveam cum sa-i rezist. Ii deschid paginile si inca miroase a nou, a neatins. Desi am citit jumate deja. Tokyo si Kanto, Hokkaido si Kansai, Kyushu si Okinawa. Nume care nu mai imi sunt straine, ci au mirosul familiar al nerabdarii si asteptarilor. Sunt sigura ca o sa recunosc Palatul Imperial de la distanta si noaptea o sa ma trezesc la imaginea lui Fuji-san in flacarile-ghid ale pelerinilor matinali. Gradinile japonezele o sa ia locul imitatiei din Gradina botanica din Cluj. O sa stiu ca sub apele tacute ale Pacificului se afla o lume vie si colorata. Oare creaturile marine din Marea Chinei de Est vorbesc japoneza sau chineza? Fac pariu ca o sa aflu.

Leave a comment

Filed under Japonia

Leave a Reply

