Partea a doua: Încleștarea nervilor

Cărțile de 1000 de pagini. Arată-mi cine le iubește și o să-ți spun în față că ești un mincinos. Nimeni în momentul în care ține în brațe un tom de 1000 de pagini nu se gândește ce comfortabil o să se așeze în fotoliul de șef. Asta pentru că nu te poți așeza comfortabil cu un asemenea volum în mână. Trebuie să te învârți, să schimbi mâna cu care ții cartea și să te învârți din nou. În 10 minute, dacă povestea nu te ține captivat, te duci după un pahar de apa sau, și mai bine, dai drumul la televizor. Canapeaua răcoroasă și îmbietoare de piele sună total altfel decât sute și sute de pagini. Însă și mai total altfel sună când dvdul care începe să fie citit în player nu e altceva decât povestea de 1000 de pagini spusă în 10 episoade marca HBO. Seria ”Cântec de gheață și foc” a lui George Martin a fost cu siguranță o alegere bună pentru ecranizare.

Am citit primul volum din serie anul trecut și în parelel am văzut și primul sezon. În general îmi plac cărțile fantasy, nu le refuz dacă îmi cad în cale și seria lui George Martin nu avea cum să nu îmi cadă în cale. Game of Thrones, Game of Thrones peste tot. TV, librărie, afișe, internet. Poate dacă nu trăiești în universul ăsta ai o șansă să scapi. Dar mă bucur că am pus mâna pe carte și mă bucur că am avut răbdarea să continui. În ultimii 2 ani media a fost un volum pe an, dar o să se îndesească. Dat fiind că tocmai am terminat de văzut și al doilea sezon, nu cred că mă țin prea mult nervii până când pun mâna și pe al treilea volum, și, în consecință, ochii pe al treilea sezon. Sunt totuși legată de onoarea de a citi cartea înainte de a vedea filmul.

Fericiți cei săraci cu duhul spune una dintre cele nouă Fericiri. Spun și eu fericiți cei ce n-au citit cartea, ci doar au văzut filmul. Când citesc pagini dintr-o carte în spatele minții mele văd imagini cu locuri, culori și personaje. Partea proastă la Game of Thrones e că eu n-am văzut ceea ce regizorii filmului au văzut. Pentru primul sezon jos pălăria! Fidel primului volum din serie. De la jumătatea celui de-al doilea sezon însă lucrurile încep s-o ia pe arătură. Nu am cum să nu rămân dezamăgită când o văd pe Daenerys pusă în situații care nici măcar n-au fost sugerate în carte sau cum Robb face lucruri care nu s-ar potrivi nicicum personajului original. În astfel de momente îmi spun doar că ar trebui să tai în mintea mea cordonul ombilical ce leagă Cântecul de gheață și foc de Game of Thrones.

Ce mi-a plăcut în mod deosebit la al doilea volum, A Clash of Kings, a fost să văd cum caracterele se dezvoltă. Seria nu are parte doar de personaje plate, cum se găsesc de obicei în romanele fantasy, ci dimpotrivă. Lumea fantasticului lui Martin închide în sine o copie a lumii reale. Copiii se maturizeaza în mod nedrept prea repede, mamele posedă o tărie de fier când vine vorba de soți sau de fii și prietenii nu se cumpără pe bani. Bineînțeles că unele lucruri sunt exagerate, e fantezie doar, dar fantezia e doar un pretext pentru a aduce în scena personaje de care cititorului chiar îi pasă și care iscă discuții între colegii de lucru. OMG, oare ce o să se întâmple mai departe, tu ce crezi? Chiar nu știu, dar îți zic eu că Lannisterii câștigă razboiul. Ce Lannisteri, ai visat prost azi-noapte. Daenerys o să fie regină, îți zic eu.

Și uite așa cărțile leagă oamenii. Filmul a avut un rol important, nu neg, probabil fără el nu aș fi descoperit cartea. Dar căldura, detaliile și istoria tot din paginile tipărite izvorăsc. La fel și nerăbdarea mea. Trebuie să-mi amintesc că mai am alte 100 de cărți pe raftul de to-read.

IMG_0185

2 Comments

Filed under Cărți

2 responses to “Partea a doua: Încleștarea nervilor

  1. Ana

    Eu nu inteleg ce e cu nebunia asta cu Game of thrones….

  2. OMG! Încă nu te-a prins microbul Ana?

Leave a Reply

